Učenci 7. c in 7. d smo 13. decembra 2022 imeli kulturni dan. Povezali smo ga s projektom Rastem s knjigo.
Kulturni dan smo razdelili na tri dele: obisk Knjižnice Šiška, obisk Vodnikove domačije in delo s knjigo Reformatorji v stripu.
V pravljični sobi Knjižnice Šiška nas je knjižničarka najprej povprašala o naših bralnih navadah in o tem, ali smo že vpisani v knjižnico. Sledil je pogovor o branju, izvoru besed, o starih in novih knjigah, predstavila pa nam je tudi različne knjižne vsebine in teme. Pogovarjali smo se o tem, kako otroci odraščamo s knjigo – knjiga nam daje oporo tudi takrat, ko nam je drugi ne morejo dati.
Nato nam je povedala nekaj besed o pismenosti in o protestantizmu oziroma reformaciji, saj letos vsak slovenski sedmošolec v okviru nacionalnega projekta Rastem s knjigo dobi knjigo Boštjana Gorenca in Jake Vukotiča Reformatorji v stripu. Izvedeli smo, kdo so tri najpomembnejše slovenske osebe iz obdobja reformacije: Primož Trubar, Adam Bohorič in Jurij Dalmatin.
Po obisku knjižnice smo odšli v Vodnikovo domačijo. Tam nas je sprejela vodička, ga. Katja Preša. V spominski sobi Valentina Vodnika, ki se je v tej hiši rodil leta 1758, nam je pripovedovala o Valentinu Vodniku, njegovem življenju, starših, otroštvu, šolanju, pisanju in o njegovih sodobnikih (o Žigi Zoisu in ostalih razsvetljencih, ki so takrat pisali pesmi). V sobi smo si ogledali njegova dela in si prebrali nekaj zanimivosti. Nato smo si odšli ogledat film o Valentinu Vodniku.
Sledil je ogled VII. Decembrskega sejma ilustracij, ki si ga v galeriji Vodnikove domačije lahko ogledamo do 24. decembra, na razstavi pa so dela 30 najvidnejših slovenskih ilustratorjev. Tam smo lahko videli, kakšen je poklic ilustratorja.
V šoli smo nadaljevali s projektom Rastem s knjigo. Učiteljici za slovenščino sta nam predstavili sestavne dele vsake knjige. Nato smo izvedeli, kdo sta Boštjan Gorenc in Jaka Vukotič, avtorja knjige Reformatorji v stripu. Ogledali smo si kratek videofilm o tej knjigi in spoznali, kako so nastajali scenarij za strip in ilustracije. Seznanjeni smo bili tudi z avtorji slovenske reformacije in Martinom Luthrom, nekaj besed o njih pa smo izvedeli tudi pri domovinski in državljanski kulturi in etiki.
Zadnji dve šolski uri smo imeli skupno branje stripa Reformatorji v stripu. V 7. d smo učenci po skupnem in samostojnem branju že reševali učni list o prebranem delu. V 7. c smo po skupnem dolgem branju samostojno reševali naloge z učnega lista. Knjigo smo doma lahko še enkrat prebrali in jo naslednji dan pri slovenščini obravnavali kot domače branje. Poročali smo o nalogah z učnega lista in sošolcem ter učiteljici predstavili svoje mnenje o knjigi Reformatorji v stripu. Delo pri slovenščini smo nadaljevali z ustvarjanjem lastnih stripov, povezanih s prebrano knjigo. Dogovorili smo se, da bomo svoje likovne stvaritve v okviru medpredmetnega sodelovanja predstavili tudi učiteljici za likovno umetnost.
Kulturni dan ni bil samo poln kulture, ampak tudi zgodovine, izvedeli pa smo tudi veliko novega o naših ustvarjalcih iz preteklosti.