Recenzenti, ocenjevalci in člani tekmovalnih komisij 26. srečanja MRD “Zaupajmo v lastno ustvarjalnost” so pripravili kratko oceno lanskih nalog in predstavitev kot navodilo in napotilo mentorjem in mladim raziskovalcem za vnaprej.
OSNOVNE ŠOLE
Kot pozitivno pri posamezni nalogi so izpostavili:
- izvirne, aktualne, zanimive teme, dobre zamisli
- dobro izdelana, izčrpna, poučna, zahtevna, korektna, dobro zastavljena, natančno zamišljena naloga
- naloga primerna starostni stopnji
- uporabna, praktična, sistematična raziskava
- primerna opredelitev problema
- jasni cilji raziskovanja
- kompleksen pogled na problem z različnih zornih kotov
- odgovoren in resen pristop k delu
- dobra struktura
- dobro poznavanje izbrane obravnavane tematike
- naloga vsebinsko in metodološko primerna starosti
- dober teoretični uvod
- ustrezno zastavljen, primeren eksperimentalni del
- zelo dobro utemeljeno sprejemanje in zavračanje hipotez
- naloge podprte s praktičnimi prikazi in izdelki
- ustrezne, pravilne interpretacije in zaključek
- nazoren prikaz rezultatov
- jezikovno vzorna naloga
- slikovno dobro opremljena
- uporabni rezultati
- izvirna in duhovita naloga, polna dobrih idej
- vloženo veliko samostojnega dela
- zgledno citiranje
Pri dobri predstavitvi/zagovoru:
- jasna, samostojna, suverena, dobra predstavitev z nazornimi primeri
- samozavesten, dobro izdelan, odličen, prepričljiv nastop
- dobro poznavanje tematike
- Med negativno (pomanjkljivo, neprimerno, nepravilno):
- preširoko zasnovana, preobširna naloga
- prevelik poudarek teoretičnemu delu, premalo eksperimentalnega dela
- hipoteze pomanjkljive
- neprimerna raziskovalna metoda (anketa, intervju…)
- slabo izbrane spremenljivke
- premajhni vzorci
- pomanjkljivi opisi metodologije
- skopo predstavljeni rezultati
- šibka in/ali napačna interpretacija
- skromen eksperimentalni del, neustrezne eksperimentalne tehnike
- pomanjkljive definicije problemov
- strokovne pomanjkljivosti
- grafi pomanjkljivo/napačno navajani, nepregledni
- premalo nazoren prikaz rezultatov
- premalo definirani zaključki, premalo »vzročno-posledičnih« zaključkov
- nelektorirane naloge, slovnične/pravopisne napake
- pomanjkljivo, nesistematično citiranje in sprotno navajanje literature, sklicevanje na vire
- napačno, pomanjkljivo navajanje literature
- pomanjkljivo zapisani spletnih viri, preveč naslanjanja na spletne vire
- neprimeren naslov
- napačno področje
- bolj seminarska kot raziskovalna naloga, premalo raziskovalnega dela
Predlogi:
Nekatere naloge bi bilo smiselno še nadaljevati, poglobiti, nadgraditi. Lahko so izhodišče za nadaljnje, nove raziskave na tem področju.
SREDNJE ŠOLE
Pozitivno (dobro, primerno, pravilno):
- kvalitetne, obsežne, strokovne, zanimive, vrhunske naloge
- izvirne, uporabne, aktualne teme
- visok raziskovalni nivo
- širok izbor tem (glede na področje)
- (idejno) dobro zastavljena/zasnovana (in izpeljana) naloga
- naloga sledi vsem zahtevanim merilom
- prepoznavna rdeča nit
- ustrezno opredeljen problem
- dobre raziskovalne metode
- metode in tehnike so ustvarjalno vpletene in podpirajo cilj raziskovanja
- dobra uporaba rezultatov prejšnjih raziskovalnih nalog
- primerna interpretacija
- avtor je dobro predstavil svoje mnenje in predlagal ukrepe za izboljšanje
- (vizualno) zanimiva, kvalitetna predstavitev
- odlični zagovori
- Negativno (pomanjkljivo, neprimerno, nepravilno):
- naloga ne dosega meril za raziskovalno nalogo, nima elementov raziskovalne naloge
- napačno področje
- neustrezen naslov
- pomanjkljiva, neustrezna, nedosledna, šibka, slaba metodologija
- posploševanje, premajhen vzorec
- premalo sistematična naloga, nestrukturirana naloga
- premalo lastnega raziskovanja, manjka osebni pristop
- šibka povezanost, nepovezanost teoretičnega in empiričnega dela
- slabo poznavanje teoretičnih osnov
- pomanjkljivo opredeljene, neustrezno postavljene hipoteze, preveč/premalo/ni hipotez
- napačna/neprimerna oblika grafov, neustrezne oznake grafov, premalo grafov
- podvajanje podatkov v tabelah in grafih
- premalo kritična obravnava rezultatov
- slaba interpretacija, premalo izrabljene interpretativne možnosti
- neustrezna razprava, zaključki
- nelektorirano besedilo (tudi v PP)
- slab/šibek jezik, jezikovne napake, neustrezna raba izrazov
- napačno navajanje literature, neustrezno/pomanjkljivo citiranje in navajanje virov
- šibki viri, premalo virov
- Zagovor:
- branje
- zadržan nastop
- Predlogi mentorjem:
- dijakom dati jasna navodila, tudi navodila o načinu citiranja virov
- dijake naj bolj usmerjajo k osredotočanju na raziskovalni problem in konkretnost nalog
- naloge naj preberejo in dijake opozorijo na napake